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Mittwoch, April 14, 2004

All the News that Marketers want to be printed


Auf die strikte Trennung von Fakten und Kommentar ist die US-amerikanische Journalismustradition zu recht stolz. Diese Tradition zeigt sich auch in einer relativ strikten Trennung von Inhalt und Werbung. Marketers drängen jetzt wieder (die Magazine sind geschwächt vom schwachen Werbemarkt) verstärkt darauf diese Trennung zu verwässern bzw. aufzulösen, berichtet AdAge.

Magazines today must answer to advertisers who demand sales executives come into a meeting with more than a schedule and rate card. Marketers and their media buying agencies want ever-more-creative ideas, and with ad-page sales still lagging for this year's first quarter, many titles are under competitive pressure from not just their own category, but other media as well. On top of that, custom publishing, where marketers can completely control the editorial content, has steadily grown in the last decade, and an emerging category of magazines, dubbed shop-a-logs, are blurring the advertising and editorial line even further.

Das die Initiative dabei nicht nur von bösen Brand Managern ausgeht sondern auch die Magazine offensiv vorgehen und wo bzw. was sich Marketers sonst noch alles an Werbefläche vorstellen können zeigt dieser umfangreiche Artikel. Eine neue Runde im Kampf um die Realität???