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Mittwoch, April 14, 2004

Place Based Marketing


Da sich die Konsumenten immer weniger mit den "conventional weapons of mass communication" erreichen lassen (wollen), suchen Unternehmen immer neue Wege an den Kunden ran zu kommen. Schon im November berichtete die NY-Times von einem Phänomen namens "place based marketing".

Damit meint man im Prinzip "Marketing in Places That Were Once Free of Messages" wie zum Beispiel in einer Sport Arena (in deres jetzt eine Lexus Lounge gibt, Parkgaragen die genau so heißen wie LKWs und Verkaufspersonal das in der Nähe ausgestellter Autos bereitsteht) oder in dem man Verkehrsmittel wie zb die Züge einer Magnetbahn in Las Vegas komplett branded und aufmotzt.

"There's an element of a leap of faith" in making place-based sponsorship deals, said Mark Schweitzer, senior vice president for marketing at Nextel in Reston, Va., but the opportunity to offer some of the 35 million to 45 million people who visit Las Vegas each year "an immersive brand experience" brought to them by Nextel was tempting. That includes features planned for the station like interactive video displays, a Nextel store, and a "Nexpert Bar" with Nextel employees to demonstrate, explain and promote the company's products and services.

So wird aus "transportation" zukünftig "transpertainment".

NY-Times Artikel